De ‘story’ van Cleandesk.nu
Eerste ontmoeting
16 jaar geleden waren wij, Petra Bosch en Ellen Massaro, bij een snuffelbijeenkomst van de toen nog twee beroepsverenigingen EPO en NPO in Utrecht. Ellen, lid van NPO, en Petra, lid van EPO, kwamen tijdens de lunch met elkaar aan de praat.
Eerste opdracht
Vlak daarna kreeg (in 2004) Petra een aanvraag voor een opdracht bij een grote organisatie die ging verhuizen en werken zonder vaste werkplek – en dus moesten medewerkers clean desk gaan werken.
Heel vooruitstrevend, en de termen Flexwerken of HNW waren nog niet uitgevonden.
Petra belde een paar organizers die ze had gesproken bij EPO en NPO bijeenkomst en er werd in rap tempo een samenwerkingsteam samengesteld met o.a. onze oud leden Willemijn Hendrikx, Barbara Nijland (in herinnering) en Hisca Weggeman. Heel verdrietig is dat Barbara in die periode ongeneeslijk ziek geworden is. Zij heeft niet meer kunnen meewerken aan de uitvoering van de opdracht.
Het vervolg
De opdracht smaakte naar meer. Ellen kreeg het idee om een informatieve website te maken speciaal voor grotere bedrijven en instanties. De domeinnaam Cleandesk.nu had Petra al eerder aan haar website toegevoegd. En zo kwam het dat Ellen en Petra samen verder zijn gegaan, onder de naam Cleandesk.NU. We hebben gebrainstormd over een andere naam, maar voluit ‘Cleandesk.NU’ was toch de meest pakkende.
De samenwerking
We hielden presentaties en er volgden grote en kleine opdrachten bij bedrijven. We gaven workshops en veel individuele trainingen. Tussendoor stonden we op beurzen, die ons ook weer opdrachten en contacten opleverden. Voor de PR hielden we fotosessies, hadden een eigen LinkedIn groep, een Twitter account, schreven nieuwsbrieven, twee zeer succesvolle e-books, artikelen in bladen en hebben vijf jaar de landelijke CleandeskDag georganiseerd (met levering van bijpassende toolkits). En om te blijven leren en ontdekken, hebben wij voor onszelf supervisie, intervisie, inspiratiedagen en zakelijke retraites georganiseerd.
Hoe leuk was het dat we in 2012 allebei afzonderlijk hebben gesolliciteerd voor de functie van trainer bij de NBPO. Wij kwamen allebei door de sollicitatieprocedure en de daarop volgende training. Tot eind 2018 hebben we ook daar samen gewerkt. Ellen is begin 2019 gestopt als trainer, om meer tijd aan het foto organizen te kunnen geven.
In al die jaren heeft het kantoorleven de nodige ontwikkelingen doorgemaakt. En wij natuurlijk ook. Ons werk als organizers en trainers ging van papier stapels naar e-mailtraining, van werken op een vaste plek naar werken in de cloud. Bij alles wat we aanpakten stond werkplezier voorop, onder het motto: Samen ben je Sterk(er)!
En nu
Na 15 jaar komt er een einde aan de samenwerking onder de naam Cleandesk.nu. Waarom? Ieder van ons heeft al die tijd ook eigen opdrachten uitgevoerd en nog een eigen pad gelopen. Petra heeft coach en systemisch werk opleidingen gedaan, Ellen heeft haar organizing pad verbreed en verdiept, zowel in Nederland als het buitenland en ook producten ontwikkeld.
Vanaf 01-01-2020 geven we voorrang aan onze eigen praktijken en nemen deze waardevolle ervaring en mooie herinneringen mee. De naam Cleandesk.nu blijft bestaan, de website verdwijnt. Onze opdrachten voeren wij individueel uit en wie weet af en toe nog in samenwerkingsverband.
Wat blijft
We blijven contact houden, zowel zakelijk en privé. Want hoe fijn is het om met een collega die je zo goed kent te kunnen sparren over wat je bezighoudt of wat je plannen zijn? En wij blijven aan het werk, als coach, organizer, trainer en foto organizer.
En… we geven jou als lezer van deze ‘story’ graag een afscheidscadeau: ons e-book, wat al jaren heel succesvol is verspreid: ‘Clean desk doe je zo!’ Je download het e-book via de link onderaan dit bericht.
Wij wensen je een gelukkig 2020!
Petra Bosch
www.petrabosch.nl
– Coachpraktijk, Systemisch coach
– Trainer in Timemanagement en effectief werken
– Trainer NBPO.
Ellen Massaro
www.ellenmassaro.nl
– Foto organizing, lid FON
– Organizing en/of timemanagement bij particuliere en zakelijke klanten,
– Workshops Foto’s organiseren en Timemanagement,
– Produkten zoals planners.