NBPO op de Gezondheidsbeurs was een groot succes!

Datum: 11-02-2020Auteur: Webmaster

Verslag door Nanda Herrijgers, De Ruimtecoach, namens de NBPO

Van 6 tot en met 9 februari 2020 stond de Nederlandse Beroepsvereniging van Professional Organizers (NBPO) op de Nationale GezondheidsBeurs in de jaarbeurs in Utrecht.
Dit was het eerste jaar dat de NBPO deel heeft genomen aan deze beurs en we kunnen concluderen dat het een groot succes was!
De Nationale GezondheidsBeurs is een ontmoetingsplek voor mensen die een gezonde leefstijl belangrijk vinden en op de beurs inspiratie op komen doen. Dit kan onder andere te maken hebben met voeding, gezondheid, lichaam en geestelijk welbevinden (‘mind’).

Natuurlijk hoort de NBPO ook op deze beurs. Want door te zorgen voor rust in je huis/werkplek, hoofd en agenda ontstaat er ruimte. Ruimte om te doen wat je echt belangrijk vindt en ruimte voor voldoende rust en overzicht. En dat zorgt voor een gezondere leefstijl!
De NBPO had een mooie, ruime stand op de beurs en werd druk bezocht. Door mensen die de NBPO en het beroep van professional organizer nog niet kende, mensen die heel bewust naar onze stand kwamen voor gerichte informatie en ook andere organisaties die graag meer wilde weten over wat een professional organizer nou precies doet.
De beurs trok allerlei soorten mensen. Vrouwen en mannen, verschillende leeftijden, mensen die op zoek waren naar meer alternatieve manieren voor een gezonde leefstijl en mensen die meer interesse hadden in concrete oplossingen voor hun vragen of problemen.
Professional organizers geven hele concrete en praktische hulp. Wanneer iemand onvoldoende rust of ruimte ervaart, gaat de organizer, vaak bij de klant thuis of op de werkplek, samen met de klant aan de slag. Een vraag die regelmatig gesteld is, is of de organizer besluit wat weg gaat of mag blijven. Gelukkig hebben we deze vraag heel helder kunnen beantwoorden want als er één ding is dat we niet doen, dan is het besluiten nemen over de spullen van de ander. Dit antwoord heeft een aantal mensen duidelijk gerust gesteld, waarna ze graag met een organizer van de NBPO in zee wilden gaan.
Een professional organizer begeleidt klanten bij het maken van keuzes en het aanbrengen van structuur. Dit hebben we in al onze gesprekken mooi kunnen benadrukken en hierdoor hebben we het standaard beeld van “opruimcoach” die ‘alleen’ maar helpt met opruimen, kunnen nuanceren.
Ook is voldoende aandacht geweest voor de verschillende werkgebieden van het werk van de professional organizer. De zakelijke markt, de particuliere en de zorgmarkt zijn allemaal ruimschoots besproken en aan bod gekomen. Mooi om te kunnen laten zien hoe veelzijdig ons beroep is!

Om een stand te kunnen bemannen (of kan ik beter zeggen ‘bevrouwen’ omdat het overgrote deel van de leden van de NBPO vrouw is) waren natuurlijk voldoende vrijwilligers nodig. Iedere dag stonden weer 4 nieuwe professional organizers klaar om alle vragen te beantwoorden. Het was super om te zien dat iedereen enthousiast was en we met heel veel mensen hebben kunnen praten over ons prachtige beroep. En geweldig om te zien dat zoveel leden met zoveel passie op de beurs hebben gestaan.
Naast de stand, werd er door één van de leden ook iedere dag een workshop over opruimen gegeven. Deze workshops werden zeer goed bezocht en na de workshop kregen we eigenlijk alleen maar positieve reacties.
Op zondag waren de weersvoorspellingen erg slecht. Hierdoor leek het erop dat veel mensen er voor gekozen hadden toch maar op zaterdag te komen en was het zondag een stuk rustiger. Maar ook op deze dag zijn mooie gesprekken gevoerd en is het beroep van professional organizer goed op de kaart gezet.

Mocht de NBPO volgend jaar weer op de Nationale GezondheidsBeurs staan, dan raad ik iedereen aan om hier een kijkje te komen nemen!

webdesign development

Waar bent u naar op zoek?


Inloggen

Inloggen

Je wachtwoord vergeten?