Media-aandacht voor ons vak
De aandacht voor ons vak groeit en dat is een mooie ontwikkeling. Steeds vaker worden collega’s benaderd door mediabedrijven met een aanbod om tegen betaling mee te werken aan een artikel in een magazine of op televisie. Je voelt je gevleid als je benaderd wordt en daar maken deze bedrijven graag gebruik van. Niet zelden moet je snel beslissen en zijn de kosten aanzienlijk.
Voordat jij zelf de afweging maakt wel of niet op het aanbod in te gaan raden wij je aan:
– te bedenken wie jouw doelgroep is
– of je jouw doelgroep hiermee bereikt
– of jij rechtenvrij mag beschikken over gemaakte beelden
– of je (een gedeelte van) het bedrag eventueel op een andere manier doeltreffender in kunt zetten (bijvoorbeeld aan promotie, evenement met je bestaande klanten of het volgen van een opleiding)
– last but not last: of je het bedrag beschikbaar hebt (of dat je de kosten misschien kunt delen met collega’s als je samen van het aanbod gebruik maakt)
Als NBPO hebben we besloten niet in te gaan op dergelijke voorstellen. We stellen elk jaar een jaarplan en een begroting op en doen ons best ons hier zo goed mogelijk aan te houden. Met dergelijke bedragen denken wij op andere manieren de bekendheid van het beroep op een effectievere manier te kunnen vergroten.
Voor vragen op het gebied van PR & Communicatie kun je contact opnemen met Lammy Wolfslag via pr@nbpo.nl
Als je ervoor gaat, houd ons dan graag op de hoogte. Je kunt een bericht plaatsen op de NBPO-website (‘in de media’), dan wordt dit meegenomen in de eerstvolgende nieuwsbrief. Heb je nog vragen, neem dan gerust contact met ons op.